Intresseanmälan till stugkö

För närvarande har vi drygt 440st i vår intresselista så du får vara beredd på att vänta ett antal år innan det kan bli aktuellt för dig att bli medlem i vår förening.

Är du intresserad och vill ställa dig i kön?

För att få möjlighet att köpa och äga en kolonistuga måste man vara mantalsskriven inom Stor-Stockholm.

Är du intresserad och vill ställa dig i kön till att köpa en kolonistuga hos oss kan du anmäla dig genom att fylla i dina uppgifter i formuläret.

För att täcka de administrativa kostnaderna tar vi ut en avgift på 250 kr per kalenderår. När vi får in denna avgift till vårt bankgiro 5287-7172, placeras du aktivt i kön. Avgiften för kommande år ska vara betald senast den 28 februari för att du ska behålla din plats i kön.

Viktigt att veta är att Du inte är medlem i föreningen när du står i intressekön. Medlem blir du först när du har köpt en stuga.

Information om detta kommer att skickas ut till dig under slutet av januari till mitten av februari.

Vad innebär det att bli kolonist?

Jo, det innebär mycket mer än att bara köpa en liten kolonistuga. Du blir medlem i vår förening och som medlem har du bl a ansvar för att:

• underhålla ditt hus och att hålla din kolonilott i vårdat och städat skick
  • hjälpa till med arbetet inom koloniområdet, bl a vid de gemensamma arbetsdagarna. I vårt arrendeavtal med Stockholms stad ingår det att vi skall vårda hela vårt område och våra gemensamma byggnader.
  • vara beredd att delta i föreningsarbetet, t ex de viktiga styrelse- och kommittéarbetena.
  • vi har ett mycket uppskattat midsommarfirande då vi turas om, enligt ett rullande schema, att ansvara för arrangemangen kring detta

När vi får en lott ledig så skickar vi ut kallelse till visning. Oftast skickas kallelsen till de 20 första aktiva i intresselistan. Vi i Skrubba har valt att gå strikt i köordning för att det inte ska uppstå orättvisor.

Undrar du över något kan du vända dig till vår kassör, Ingrid Norfors, tel 070-580 00 91, eller kontakta oss här.

Gör en intresseanmälan!

Nyfiken hur våra stugor ser ut?

Tack vare Charles och Git, våra engagerade kolonister, har vi nu bilder på nästan alla stugor i Skrubba koloniträdgårdsförening!